BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

onsdag 13 april 2011

Elais sovtider.

Elai sover rätt så mycket på dagarna, och därför tänkte jag försöka ändra lite på det, eftersom han är så himla svårsövd på dagarna så tänkte ja att han bara skulle sova 2 gånger på dagen! Och hittils har det gått bra, nu sover han ute i vagnen och det är hans andra gång idag. Hoppas han sover länge så att han vill vara vaken tills kvällen :)
Ibland känns de som att dagarna går åt till att han ska sövas osv. Och så vill ja inte ha de, han är snart 9 månader och jag tror att det är lite mycket, visst ska han få sova då han är trött, det har han fått gjort hela tiden. Men att vi kan försöka trappa ner till 2 gånger m dagen istället. Sen om det är så att han inte orkar vara vaken tills han ska sova på kvällen då han han väl sova en liten stund på eftermiddagen då. Men 4 gånger sammanlagt brukar han sova på ett dygn. Han sover bra på nätterna, det kan jag inte klaga på, men jag vill att han ska vara vaken lite mer på dagarna :) Hur sover era barn?

Idag fick jag mig en liten sovmorgon, skönt! Jag känner mig som en bitterpuppa just nu! Dålig vecka har jag också, och det är inte att leka med efter att jag fik Elai. Känns typ 10000 gånger värre :/ Men så är det! Alvedon och värmedyna är det som gäller. Varit på affären en sväng idag med, bara skönt att gå själv och bara vara lite. Skönt att Micke är hemma nu också, fast tråkigt att han inte har nå jobb :(

Idag har mina två tröjor kommit också :D som jag ska hämta efter kl 17.00

Snygga va? :D




Vi hörs later!

3 kommentarer:

Hanna Maria Rask sa...

Hej :) Eddie sover inte alls nå myckket nu för tiden bara typ 20 min hit å dit typ... men sen badar ja han varje kväll å då blirhan varm lung å trött.. sen äter han å somnar ganska fort badar han kl 20 sen sover han till kl 6 äter å somnar om :) än sålänge funkar de skit bra men de kan ju ändras fort ;P

Angelica sa...

Milo sover 2 gånger per dag och de funkar jätte bra, han sover en gång på förmiddagen och en på eftermiddagen. Och jag har läst någonsatns att dom helst inte ska sova middag efter klockan 15.00, men det gör milo ibland. Men brukar försöka få han att sova mellan två och tre där någon gång :) Och sen brukar han somna mellan halvsju och halv åtta på kvällarna :) Puss & Kram

ElaisMamma sa...

Hanna: Så gjorde Elai med då han var liten, lite hit och dit så :) Skönt att det funkar :)

Angelica: Ja idag har det gått jätte bra :) han sov två timmar nu efter lunch och hoppas han kan vara vaken tills kvällen :) Puss kram